Zakup antywłamaniowych i przeciwpożarowych drzwi do piwnic budynków mieszkalnych ze środków Funduszu Prewencyjnego PZU SA
Mielecka Spółdzielnia Mieszkaniowa w Mielcu informuje, że korzystając ze środków Funduszu Prewencyjnego PZU SA, zakupiono i zamontowano drzwi do piwnic budynków mieszkalnych z elementami antywłamaniowymi oraz przeciwpożarowymi, co przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa lokatorów przed kradzieżami, dewastacjami oraz pożarami w piwnicach bloków.
Narodowy Spis Powszechny 2021
Gminne Biuro Spisowe informuje, że w trwającym Narodowym Spisie Powszechnym 2021 począwszy od dnia 17 maja 2021r. rachmistrzowie spisowi nawiązują połączenia telefoniczne z mieszkańcami zadysponowanymi przez Główny Urząd Statystyczny i w tej formie przeprowadzają spis.
W związku z powyższym Gminne Biuro Spisowe, koordynujące prace spisowe na terenie Gminny Miejskiej Mielec, zachęca wszystkich pełnoletnich mieszkańców do wzięcia udziału w tej formie spisu.
W tym miejscu Gminne Biuro Spisowe zachęca Państwa do rozmów telefonicznych z rachmistrzami spisowymi przeprowadzającymi spis.
Numery telefonów, z których kontaktować się mogą z Państwem rachmistrzowie spisowi
Osoby spisane biorą udział w loterii z atrakcyjnymi nagrodami
Kampania informacyjno-edukacyjna ZUS - "Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo"
Mielecka Spółdzielnia Mieszkaniowa w Mielcu informuje, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych prowadzi obecnie ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną "Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo".
Celem akcji edukacyjnej jest promowanie wśród świadczeniobiorców ZUS wiedzy na temat korzyści, jakie - zwłaszcza w obecnej sytuacji związanej z COVID19 - niesie wykorzystanie bezgotówkowej formy pobierania świadczeń, a także możliwości wynikających z korzystania z rachunku bankowego. Celem akcji jest także podniesienie poziomu wiedzy na temat warunków bezpiecznego korzystania z internetu, w tym również z różnego rodzaju e-usług przy wykorzystaniu rachunku bankowego.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.zus.pl, pod numerem telefonu 22 560 16 00 oraz w placówkach ZUS.
Szczegółowe informacje o akcji
Ulotka
Zakup czujników tlenku węgla ze środków Funduszu Prewencyjnego PZU SA
Mielecka Spółdzielnia Mieszkaniowa w Mielcu informuje, że korzystając ze środków Funduszu Prewencyjnego PZU SA, zakupiono ponad 180 szt. czujników tlenku węgla, co przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa lokatorów przy użytkowaniu piecyków gazowych. Czujniki zostaną dostarczone mieszkańcom wybranych budynków w osiedlach Kopernika i Lotników.
Ważne informacje związane ze stanem zagrożenia epidemicznego - COVID-19
W związku z ogłoszeniem w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego związanego z koronawirusem COVID-19, Mielecka Spółdzielnia Mieszkaniowa w Mielcu przekazuje informacje i zalecenia Ministerstwa Zdrowia oraz NFZ:
Ogólne zalecenia - jak zapobiegać zakażeniu
Jak skutecznie myć ręce
Jak skutecznie dezynfekować ręce
Informacje dla seniorów
Zasady kwarantanny
Montaż nowych drzwi do piwnic ze środków Funduszu Prewencyjnego PZU SA
Mielecka Spółdzielnia Mieszkaniowa w Mielcu informuje, iż w roku 2018r., korzystając ze środków Funduszu Prewencyjnego PZU SA, zrealizowano zadanie polegające na montażu nowych drzwi do piwnic o klasie ogniowej EI30 z wkładką antywłamaniową w budynkach mieszkalnych w Mielcu przy ul. Kusocińskiego 23 i 25.
Powyższe prace zwiększają bezpieczeństwo użytkowania, zmniejszając tym samym skutki wypadków ubezpieczeniowych.
35 programów w cyfrowej jakości już dostępnych w zasobach MSM
Mielecka Spółdzielnia Mieszkaniowa w Mielcu informuje, że UPC Sp. z o.o. w pierwszym pakiecie programów TVK przesyła już sygnał cyfrowy.
Oznacza to, że w I pakiecie można odbierać 35 programów w jakości cyfrowej. Cyfrowy odbiór jest możliwy natychmiast, jeżeli telewizor posiada wejście DVB-C - wystarczy wtedy tylko przestroić telewizor na inne kanały. Jeżeli telewizor nie posiada wejścia DVB-C, cyfrowy odbiór jest możliwy po podłączeniu WŁAŚCIWEGO dekodera do odbioru programów w telewizji kablowej.
Brak wejścia DVB-C w telewizorze lub brak właściwego dekodera uniemożliwi odbiór 35 programów cyfrowych, nadal jednak będzie można odbierać programy telewizyjne analogowe z dotychczasowej oferty programowej.
Szczegółowych informacji udziela Administracja Osiedla.
MSM zdobywcą tytułu DOBRA SPÓŁDZIELNIA 2013
Szanowny Panie Prezesie,
Niezwykle miło mi potwierdzić fakt i raz jeszcze pogratulować zdobycia przez Mielecką Spółdzielnię Mieszkaniową w Mielcu tytułu DOBRA SPÓŁDZIELNIA 2013. Proszę również o przekazanie gratulacji na ręce Zarządu i wszystkich pracowników Spółdzielni - myślę, że każdy dołożył cegiełkę do tego sukcesu.
Zasadniczym celem Programu jest wyłonienie wąskiego grona najlepszych w naszym kraju spółdzielni mieszkaniowych. Poprzez pokazanie "spółdzielczych liderów" chcemy wzmocnić wizerunek polskiej spółdzielczości mieszkaniowej i komunikować naszym czytelnikom zasadnicze idee przyświecające potężnemu, polskiemu ruchowi spółdzielczemu. Program ma za zadanie upowszechniać, a także propagować właściwe wzorce, modele oraz strategie funkcjonowania spółdzielni i sprawne zarządzanie przez nie zasobami mieszkaniowymi - Państwo w tę ideę doskonale się wpisujecie, czego dowodem są osiągane przez Spółdzielnię wyniki!!!
W załączniku przesyłam Godło Dobra Spółdzielnia 2013. Chciałbym również zaprosić Mielecką Spółdzielnię Mieszkaniową w Mielcu do obecności na ogólnopolskich łamach Strefy Gospodarki w Dzienniku Gazecie Prawnej i udziału, obok szeregu Laureatów, w wydaniu prezentującym tegoroczną edycję programu Dobra Spółdzielnia 2013.
Pozdrawiam serdecznie
Klaudiusz Łopatecki
Koordynator Programu
Strefa Gospodarki
MSM zdobywcą I-go miejsca w programie DOBRA SPÓŁDZIELNIA 2011 - Rankingu Najlepszych Spółdzielni Mieszkaniowych Województwa Podkarpackiego
Szanowny Panie Prezesie,
raz jeszcze gratuluję faktu, iż Mielecka Spółdzielnia Mieszkaniowa zdobyła I miejsce w programie DOBRA SPÓŁDZIELNIA 2011 - Rankingu Najlepszych Spółdzielni Mieszkaniowych Województwa Podkarpackiego. Celem Programu było wyłonienie najlepszych w poszczególnych województwach Spółdzielni, wzmocnienie wizerunku polskiej spółdzielczości mieszkaniowej i komunikowanie zasadniczych idei przyświecających potężnemu, polskiemu ruchowi spółdzielczemu.
Poprzez nagradzanie i pokazywanie najlepszych w naszym kraju spółdzielni mieszkaniowych ranking ma za zadanie upowszechniać, a także propagować właściwe wzorce, modele oraz strategie funkcjonowania spółdzielni oraz ich ogromny wkład w rozwój lokalnych społeczności. W wyniku analizy, porównania i weryfikacji ankiet nadesłanych przez Państwa, a także zgromadzonych dodatkowo informacji oraz opinii, Redakcja Strefy Biznesu, dodatku do Dziennika Gazety Prawnej przygotowała zestawienie najlepszych spółdzielni Mieszkaniowych w każdym z województw.
Z wyrazami szacunku
Łukasz Osypiński Dyrektor Programu Zastępca Redaktora Naczelnego Strefa Biznesu
Uwaga na firmy powołujące się na uzgodnienia ze Spółdzielnią!
OGŁOSZENIE
Mielecka Spółdzielnia Mieszkaniowa w Mielcu prosi o
zachowanie szczególnej ostrożności przed
podpisywaniem umów na wykonywanie usług przez firmy
docierające do mieszkańców przez ogłoszenia
zamieszczane na tablicach ogłoszeń bądź wrzucane do
skrzynek pocztowych. Firmy te powołują się na
rzekome uzgodnienia ze Spółdzielnią, które w
rzeczywistości nigdy nie miały miejsca - gdyby tak
było, wszyscy mieszkańcy zostaliby zawiadomieni o
tym w Informatorze Spółdzielczym.
W związku z tym, prosimy o dokładne zapoznawanie się
z warunkami umów przed podjęciem decyzji o wymianie piecyka
łazienkowego, kuchenki gazowej lub drzwi wejściowych do mieszkania
itp., gdyż Spółdzielnia nie bierze odpowiedzialności za jakość tych
usług.
Wpływ zaległości czynszowych na funkcjonowanie Spółdzielni
Szanowni Państwo !
Negatywny wpływ zaległości czynszowych na sytuację
Spółdzielni jest oczywisty. Po pierwsze - dostawcy
dostarczają energię cieplną, wodę, gaz i inne usługi
komunalne za wnoszone przez członków opłaty, które
muszą być terminowo przekazywane dostawcom. Po
drugie - działalność statutowa Spółdzielni - przede
wszystkim konserwacje i remonty budynków są
prowadzone za opłaty członków Spółdzielni. Stąd też
każde zakłócenie w opłatach czynszowych ma podwójnie
negatywny wpływ na funkcjonowanie naszej
Spółdzielni. Spółdzielnia nie może terminowo płacić
za dostawę energii cieplnej, wody, gazu i innych
usług komunalnych, co grozi naliczaniem odsetek
(opłaty zewnętrzne w naszej Spółdzielni stanowią
ponad 80% całości opłat mieszkaniowych). Z drugiej
strony Spółdzielnia nie jest w stanie przy dużych
zaległościach wykonywać potrzebnych konserwacji i
remontów budynków mieszkalnych.
A przecież Spółdzielnia jest dobrowolnym zrzeszeniem
członków o jednakowych prawach i obowiązkach.
Stąd też nasza Spółdzielnia podejmowała, podejmuje i będzie
podejmować liczne działania windykacyjne w celu ściągnięcia
zaległości czynszowych. Naliczamy odsetki od zaległości czynszowych,
wysyłamy upomnienia, następnie kierujemy sprawy do sądu i komornika.
Należy podkreślić, że przy sprawach sądowych, a szczególnie
komorniczych, powstają duże koszty sądowe i komornicze, które
członek musi w konsekwencji zapłacić. Za wszelką cenę należy tego
unikać !
Następnym etapem jest wniosek Zarządu do Rady
Nadzorczej o wykluczenie z listy członków
Spółdzielni. Później wniosek do sądu o eksmisję i
eksmisja. Przeprowadziliśmy już kilka eksmisji,
kilka następnych jest w toku. Zmuszeni byliśmy
również wywiesić listy z dużymi zaległościami na
klatkach schodowych (tam gdzie windykacja sądowa i
komornicza była nieskuteczna).
W związku z utrzymywaniem się zaległości, zmuszeni
będziemy w dalszym ciągu informować członków o
dużych zaległościach poprzez wywieszanie list na
klatkach schodowych, być może również w
"Informatorze Spółdzielczym".
Zarząd Spółdzielni ma świadomość, że wiele rodzin w
naszej Spółdzielni popadło w długookresowe trudności
finansowe nie z własnej winy. Dlatego równolegle do
działań windykacyjnych pracownicy Spółdzielni
sporządzają rocznie setki wywiadów środowiskowych,
pomagają i nakłaniają do składania wniosków o
dodatek mieszkaniowy i pomoc społeczną. Spółdzielnia
wyraża też gotowość do rozłożenia zaległości na raty
w rozsądnych terminach, namawia do zamiany
mieszkania na mniejsze.
Utrzymanie dobrej wypłacalności finansowej
Spółdzielni jest najważniejszym zadaniem organów
Spółdzielni. Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie
Spółdzielni bez zabezpieczenia ciągłości dostaw
energii cieplnej, wody, gazu i innych usług
komunalnych. A utrzymanie budynków w dobrym stanie
technicznym to najważniejszy statutowy obowiązek
Spółdzielni.
Apelujemy do posiadających zaległości czynszowe, aby podjęli
zdecydowane działania w kierunku ich spłaty, a przynajmniej do
znacznej redukcji zaległości.
Informacja o eksploatacji i obsłudze termostatycznych zaworów grzejnikowych w mieszkaniach
W związku z rozpoczęciem sezonu
grzewczego przypominamy o możliwości oszczędzania ciepła w budynku
poprzez regulację zaworami termostatycznymi. Przy grzejnikach
zamontowane są termostatyczne zawory grzejnikowe z głowicą
termostatyczną, która utrzymuje stałą temperaturę w mieszkaniu bez
względu na to jak zimno jest na dworze. Głowica posiada skale
cyfrową, która można obracać ustawiając wybrany punkt na skali
naprzeciw czarnej strzałki celem regulacji temperatur w mieszkaniu.
Przekręcanie głowicy w kierunku niższej cyfry oznacza obniżenie
temperatury, a w kierunku wyższej - jej podniesienie.
Mając na uwadze racjonalne oszczędzanie energii cieplnej,
rozsądnie jest obniżać temperaturę zarówno w nocy jak i w okresach,
gdy w mieszkaniu nikt nie przebywa. Aby efekty oszczędzania były
widoczne muszą być spełnione poniższe warunki:
- grzejnik nie może być zastawiany meblami,
grubymi zasłonami, szczelnymi osłonami itp.,
- głowica termostatyczna musi być swobodnie
opływana powietrzem cyrkulującym w pomieszczeniu i
nie może być przykryta, zasłonięta czy zabudowana,
- wietrzenie pomieszczeń w sezonie grzewczym
powinno być krótkie i intensywne. W tym czasie
należy ustawić pokrętło głowicy termostatycznej w
położenie minimum. Po zamknięciu okna głowicę
ustawia się w pozycji poprzedniej.
Apel do mieszkańców o przestrzeganie podstawowych przepisów eksploatacji instalacji gazowej i odbiorników gazowych (kuchenek i piecyków łazienkowych)
PRZYPOMINAMY :
- Odbiorniki - urządzenia gazowe należy obsługiwać
w sposób zgodny z przeznaczeniem, zgodnie z
ustaleniami zawartymi w instrukcji obsługi lub w
dokumentacji technicznej urządzenia.
- Dbać o należyty stan instalacji gazowych, a w
szczególności nie dokonywać "samodzielnych
przeróbek".
- Nie zasłaniać kratek wentylacyjnych, wywiewnych
i nawiewnych w łazienkach; zasłanianie ich grozi
śmiertelnym zatruciem tlenkiem węgla.
- Nie zmniejszać kubatury łazienki poprzez
zabudowy trwałe i tymczasowe.
- Udostępniać mieszkania celem przeprowadzania
okresowych przeglądów instalacji; realizować w
ustalonych terminach zalecenia po przeglądach
dotyczące w szczególności napraw nieszczelnych
aparatów gazowych, ciągu spalin, usytuowania
gazomierzy oraz odsłonięcie rur gazowych.
Równocześnie przypominamy, że w miejscu gdzie piony
gazowe przebiegają za ekranem, nie mogą one być
zabudowane trwałymi ściankami lecz łatwo
zdejmowalnymi, tak aby w przypadku kontroli czy
awarii zapewniony był szybki dostęp.
|